Акумулятор: перезаряд та глибокий розряд

Акумулятор: перезаряд та глибокий розряд

   Як говорить статистика, середньостатистичний акумулятор повинен вірою та правдою служити чотири або п’ять років. Звісно, це при умові, що власник буде дотримуватись основних умов експлуатації. Особливо слід звернути увагу, щоб за все життя акумулятора він глибоко не розряджався, також його не потрібно перезаряджати.

Глибокий розряд

   Глибокий розряд – це саме гірше, що може трапитись з акумулятором. Наприклад, власник автомобіля забув вимкнути світло і за ніч батарея розряджається майже повністю. Ну а це вже може призвести до того, що у свинцевих пластин настає сульфітація, а це явна смерть для вашого акумулятора. Адже в результаті такого стресу пластини вкриються нальотом, він в свою чергу кристалізується, після чого відновити нормальну роботу батареї не вдасться. Звісно, слід відмітити той факт, що в основі роботи акумулятора лежить подвійна сульфітація, вона завжди присутня в батареї, але в розумних межах. А от якщо сульфітація носить надмірний характер, це дуже негативно впливає на роботу акумулятора, це виводить його з ладу.

  Але потрібно мати на увазі, якщо вчасно відреагувати, тоді АКБ можна врятувати. Якщо у водія є підозра що акумулятор глибоко розряджений – його слід негайно повністю зарядити. Потрібно поспішати, щоб встигнути до того моменту, коли почнуться необоротні процеси.

   Невеликий розряд акумулятора практично ніяк не впливає на його якість роботи та довговічність, варто тільки зарядити батарею і вона знову повернеться у вихідний стан.

Перезаряд

   Доволі небезпечним явищем для акумуляторів являється перезаряд. Це трапляється тоді, коли «закипає» електроліт, в результаті цього вода розкладається на кисень та водень. Ну а це призводить до того, що рівень електроліту знижується. Причиною такого явища може бути несправність регулятора напруги. Саме тому водій повинен регулярно слідкувати за зарядною напругою, найчастіше на панелі приладів є покази вольтметра.

   Але якщо вольтметр відсутній, тоді зарядну напругу слід вимірювати самостійно. Щоб це зробити, для початку слід прогріти мотор, але прогрівати його потрібно на середніх оборотах. Далі потрібно взяти тестер, перевести його у режим вольтметра, після чого підключити його між «масою» і «плюсом» акумулятора. Цілком прийнятним показником напруги являється показник 14В, можливі відхилення на пів вольта, як в меншу, так і в більшу сторону. Але якщо показник напруги менший, тоді слід перевірити надійність контактів, а також як натягнутий ремінь. В разі, якщо показник напруге вище, тоді потрібно звернути увагу на регулятор.