Карданний вал – балансування

   Виникнення дисбалансу в карданних валах може бути визвано різними причинами. Наприклад, це може статись в результаті браку окремо взятої деталі, або причина може критись в деформації самого вала. Все це та багато інших причин можуть призводити до порушень балансу кардана.

   Досить часто порушення балансу трапляється під час проведення ремонту, саме тоді можно помилково розвернути кардан, наприклад, на 180 градусів. Досвідчені майстри, щоб уникнути помилки, ставлять на ковзних вилках та шлицевих втулках спеціальні мітки. Також варто відмітити деякі обмеження у карданних передач, ці обмеження стосуються крутного моменту, точніше кутах передачі. Оптимальними являються кути, які не перевищують двадцяти градусів. Саме ці обмеження дають отримати найбільший КПД, але якщо буде виставлено вищий кут передачі крутного моменту, тоді це в обов’язковому порядку вплине на роботу шарнірів. Не слід забувати і про те, що звичайний карданний шарнір, який має хрестовину, при більших кутах просто не зможе забезпечити нормальну роботу веденого вала, його рівномірне обертання. Справа в тому, що і колеса і карданні вали можуть бути розбалансованими – це дуже небезпечне явище, це негативно впливає на весь перелік обертових деталей, особливо це стосується карданних передач.

   Проявами дисбалансу являється поява неприродних вібрацій у автомобілі, особливо в його салоні. Якщо не приймати мір по усуненню вібрацій, це може служити причиною швидкого псування деталей трансмісії.

  Також можна звернутись на станції технічного обслуговування, там застосовують спеціальне устаткування для вимірювання вібрації кардана.

   Досить часто дисбаланс усувають за допомогою балансувальних прокладок, або балансувальних пластин, їх підкладають під стопорні кришки підшипників, які розміщені в хрестовині. Звісно, балансування карданного валу слід довірити досвідченому спеціалісту.

   Не слід забувати що на рівень дисбалансу впливають зазори між хрестовиною та шліцевим з’єднанням. Справа в тому, що величина зазорів карданних валів виставляється на заводі, якщо тут є порушення, самостійно виправити цю ситуацію доволі складно.

   Взагалі після того, як карданні вали були зняті з автомобіля, або навіть якщо там проводився невеличкий ремонт, їх однозначно слід піддавати балансуванню.