Пробіг автомобіля – реальний чи скручений, як визначається?

   Кожен день велика кількість людей займається пошуком автомобілів, для цього вони відвідують спеціалізовані сайти, приїжджають на базари. Під час дослідження ринку вони звертають увагу на різноманітні технічні характеристики машин, в тому числі і на комплектацію, економічність, прохідність, тип палива що використовується. А також на об’єм двигуна, його потужність, модифікацію, модель та марку автомобіля.

   Але варто особливу увагу звертати на три найголовніші показники – пробіг, ціну, рік випуску. Як показує практика, рік випуску автомобіля не являється великою проблемою, щоб перевірити достовірність інформації, необхідно перевірити її за ВІН-кодом, або заглянути у технічний паспорт машини. На ціну впливає виключно фантазія Продавця.

   А от стосовно пробігу – тут необхідно брати до уваги багато різних факторі, а також сподіватись на свою інтуїцію та власний досвід. Виявляється, змінити покази електронного чи механічного одометра доволі легко. Одометр – це прилад, який показує пробіг автомобіля. Так от, його показам не завжди слід довіряти, так як є різні «умільці», які навчились змінювати числа на цьому приладі.

   Постає логічне питання – навіщо вони це роблять? Взагалі скороченням показників пробігу, в плані його зменшення, роблять по відношенню до машин, які привезені з США, Японії чи країн Європи. Перед доставкою автомобіля на митницю, ділки спеціально накручують одометри в більшу сторону, це робиться для того, щоб знизити витрати на розмитнення машини. Адже він підлягає оцінці, при цьому враховується величина пробігу і чим вона більша, тим дешевшою буде автомобіль.

   Коли транспортний засіб благополучно перетинає митницю, коли авто починають готувати до продажу, то показники одометра починають скручувати в зворотному порядку. Тобто в бік зменшення показників, адже природно, чим менші показники одометра, тим дорожче можна продати автомобіль. Потенційному покупцеві говорять, що автомобіль має невеликий пробіг, що дуже сильно спокушає його і він робить покупку.

   У автомобілів, які експортують з Канади чи США, справжній пробіг можна перевірити за даними бази Carfax і Autocheсk, а от японські автомобілі продаються з аукціонним листом, але в ньому слід перевіряти чи нема підробки.

   Механічно «підкорегувати» показники звичайного одометра може будь-який автомеханік. Для цього від’єднується тросик спідометра від коробки передач, а потім з допомогою електричної дрилі чи будь-якого електромотору накручується необхідний показник. В середньому, щоб зменшити показники спідометра на 35-55 тисяч кілометрів, необхідно потратити 4-5 годин часу. Після досягнення необхідних показників тросик встановлюється на потрібне місце, визначити чи проводилось несанкціоноване втручання доволі важко.

   Але можна візуально перевірити днище автомобіля і уважно придивитись до гайки кріплення, яка тримає привід спідометра. Якщо її поверхня суттєво відрізняється від навколишньої поверхні КПП, тоді можна з великою впевненістю говорити про те, що з нею «працювали».

   Також є інший варіант «корекції» показників механічного одометра. Можна його просто розібрати, виставити необхідні покази. Таке втручання можна побачити навіть неозброєним оком, сліди залишаться на корпусі, гвинтиках, заклепках. Тому, якщо продавець вам не дозволяє оглянути одометр, це теж показник того, що він щось приховує. Правда, добратись до нього доволі важко, це теж треба враховувати. Але інколи сліди втручання видно навіть з салону автомобіля. Якщо ви уважно подивитесь на покази цифр у звичайному одометрі, якого не розбирали, то вони дуже рівні, виставлені як по лінійці. Дуже часто після ручного розбирання одометра ці цифри нерівні, одна цифра вверх, інша вниз.

   «Корекцію» електронного одометра проводять теж без особливих проблем, правда, тут використовують більш «інтелігентні» способи. Щоб змінити його показання, необхідно лише провести «корекцію» електронної пам’яті. Для цього використовують різноманітні методи, наприклад, використовуються сигнали генератора прямокутних імпульсів, його підключають через простий адаптер. Також досить часто для зміни показників електронного одометра використовують комп’ютер. Але всі ці методи вимагають розбирання щитка приладів, а також втручання в різноманітні електричні схеми.

   За останні роки, з розвитком технологій «подорослішали» методи корекції одометрів, наприклад, в електроніку автомобіля впаюють нову мікросхему, яка і втручається в його покази.

   Ті машини, які були випущені після 2005 року, не завжди піддаються можливості змін показів одометра. Справа в тому, що самі виробники почали застосовувати різноманітні програми і системи, які на даний час ще не вміють зламувати. Але як показує практика, все це питання часу.

   Якщо ж ви не маєте навиків та знань щоб визначити чи проводилась корекція показів одометра, краще це довірити спеціалісту. Для цього необхідно звернутись на станцію технічного обслуговування, там відразу вам скажуть – проводилось втручання в покази одометра чи ні. Причому це стосується як одометрів механічних, так і електронних. Наприклад, електронна система являється такою собі базою даних, яку можна перевірити, сюди заноситься кількість ТО автомобіля. Підрахувавши скільки їх було проведено, можна з великою ймовірністю визначити вік автомобіля. Ну а враховуючи те, що за кордоном технічне обслуговування проводиться вчасно, можна з великою достовірністю визначитись з кілометражем.

   Взагалі при огляді автомобіля варто звертати увагу не тільки на покази одометра, але й враховувати стан вузлів, агрегатів та кузова, які покази двигуна, тобто до огляду слід підходити комплексно. Колір вихлопу, знос шківів мотора, компресія в циліндрах, тиск масла, все це допомагає при огляді машини.

   Також потрібно враховувати, що середньостатистичний приватний власник автомобіля проїжджає на ньому біля 25-30 тисяч кілометрів. Якщо ж машиною володіла юридична особа, то ця цифра буде складати 40-50 тисяч кілометрів. Якщо показники одометра відрізняються від цих середньостатистичних цифр, тоді можна підозрювати корекцію. Саме тоді слід звертатись на СТО, щоб досвідчений спеціаліст перевірив данні.

   Також досить часто за кордоном, під час проведення технічного огляду, деякі сервісні станції кріплять на агрегати двигуна свої бирки. На них вказується дата проведення огляду, кілометраж автомобіля. Якщо продавець не помітив такої наклейки, тоді можна дуже швидко з’ясувати реальну картину пробігу автомобіля.