Вибираємо вживану іномарку

   Першим кроком на шляху купівля вживаного автомобіля являється накопичення грошових коштів. Наприклад, у вас є деяка сума грошей, яку ви готові витратити на купівлю автомобіля. Що робити далі?

   Тепер вам необхідно визначитись який автомобіль вам потрібен?

   Головним критерієм, який впливає на вибір машини являється можливість її обслуговування в майбутньому. Що мається на увазі? Наприклад, у вас є 15000 доларів, за такі гроші можна купити «п’ятірку» BMW, але чи варто? Так, сьогодні ви можете дозволити собі такий автомобіль, а що буде далі, коли потрібно буде вкладати в ремонт гроші, адже запчастини до такого автомобіля не дешеві. Саме тому не потрібно бігати за класом автомобіля, потужним двигуном та ін. Завжди беріть до уваги ваші можливості по обслуговуванню автомобіля, чи ви зможете собі це дозволити.

   Далі, більшість дивиться на марку, «Ось, Mercedes, значить він надійний!» НІ! Дивитись потрібно не на марку, а на стан машини, причому не тільки зовнішній, але й і внутрішній. Якби ви тільки знали як багато «вбитих» Мерседесів зараз продається на автомобільних ринках. Звичайно, існує певна практична залежність надійності від марки (країни виробника), адже вже давно відомо, що японські автомобілі надійніші за європейські, німецькі найкращі серед європейських виробників. Правда, це лише суб’єктивний показник, який дозволяє зробити особисті висновки.

   Припустимо, ви вибрали саме те коло автомобілів, які вам потрібні, ви направляєтесь на автомобільний ринок для їх огляду. Це дуже важливий момент, тому що вибираючи вживану іномарку дуже легко помилитись та купити кота в мішку – автомобіль, який відновили після жахливої аварії. Машини, в якій багато вузлів функціонують погано, з проблемами, які виникнуть пізніше. Адже перевірити на всі 100% автомобіль в умовах автомобільного ринку неможливо, але отримати попередні дані та висновки можна. Також необхідно пам’ятати – вживаний автомобіль це не новий автомобіль.

   При виникненні найменших підозр на ту чи іншу несправність в машині, від такої покупки варто відразу відмовлятись. Або як варіант, моно аргументовано вимагати знижку. Вибираючи вживаний автомобіль варто звернути увагу на наступне:

   Кузов – зазори між деталями кузова повинні бути рівномірними, на корпусі не повинно бути навіть невеликих вм’ятин (огляньте кузов так, щоб світло на нього падало під кутом, тоді вм’ятини будуть помітними). Якщо їх виявлено, значить це явний признак того, щоб машина могла побувати в аварії.

   Двері, багажник, капот – все повинно нормально закриватись. Перевірте кріплення крил та капота, якщо є зварювальні шви, тоді їх потрібно уважно оглянути – дуже часто після заміни крил місця зварювальних робіт починають ржавіти. Перевірте днище на наявність іржі, особливо звертайте увагу на пороги та крила. Існує велика ймовірність, що недавно встановлені підкрилки, або антикорозійне покриття являється намаганням приховати корозійні процеси.

  Салон – підніміть килимки та переконайтесь, що під ними нема слідів волоки, огляньте обшивку та панель. Деренчання, потертості, подряпини являються чудовим приводом щоб поторгуватись. В обов’язковому порядку перевірте регулювання сидінь, роботу скло підйомників, ременів безпеки, регулювання дзеркал, роботу дверних замків, регулювання рульової колонки (якщо є), роботу різноманітних перемикачів. Обов’язково зазирніть в багажне відділення автомобіля, підніміть його обшивку та перевірте відсутність слідів корозії та вологи.

   Моторний відсік – перевірте всі манжети, шланги та трубки, іржавий наліт на шлангах системи охолодження свідчить про наявність протікання, надірвані пильники – про ймовірність того, що незабаром прийдеться міняти деталі.

   На диво чистий двигун являється способом приховати витікання масла. Ні на двигуні ні під машиною ніде не повинно бути слідів протікання масла. Загляньте в розширювальний бачок системи охолодження, масляні плями чи емульсія свідчить про те, що пробита прокладка головки блока двигуна. Як варіант, вона деформувалась від перегріву. Перевірте зубчатий ремінь ГРМ, на ньому не повинно бути тріщин та слідів зносу. Зазвичай під час заміни ременя на кожусі ременя вказується пробіг, коли він був замінений. Порівняйте з пробігом на спідометрі (але потрібно знати, що й він може бути накрученим). В будь-якому випадку ремінь краще замінити після купівлі автомобіля.

   Огляньте акумулятор, він повинен бути чистим, без тріщин, слідів окислення на клемах. Перевірте бачок гальмівної рідини, якщо її рівень занадто малий, значить це може вказувати на не герметичність системи.

   Ходова частина – перевірте наявність люфту в підшипниках ступить. Візьміть руками колесо за верхню його частину та сильно посмикайте до себе – від себе. Суттєвий люфт говорить про те, що підшипники дуже зношені. Перевірте роботу підвіски, зі всіх кутів машини сильно похитайте машину, кожен раз автомобіль повинен повертатись у вихідне положення, при цьому, не повинне проявлятись якесь інерційне розгойдування.

   Зверніть увагу на шини, нерівномірне їх зношування свідчить про не правильний кут сходу/розвалу, також це може бути проявом порушеної геометрії кузова. Перевірте гальмівну систему на наявність корозії та підтікань. Під час їзди на невеликій швидкості різко натисніть на педаль гальм, якщо під час даного маневру автомобіль повело в сторону, це явний признак несправності гальмівних дисків чи суппортів.

   Обов’язково перевірте рульове управління, для цього потрібно повернути рулем праворуч-ліворуч, при цьому автомобіль повинен стояти на місці. При такій операції люфт повинен бути мінімальним.

   Перевірте роботу КПП, при механічній коробці при ввімкненому двигуні та вижатому щеплені всі швидкості повинні включатись без збоїв, без наявності сторонніх звуків. Для того, щоб перевірити щеплення, намагайтесь рушити автомобілем на другій передачі, при цьому «ручник» повинен теж бути активований. Якщо автомобіль не заглух, значить щеплення дуже зношене. Якщо коробка передач автоматична, тоді її перевірити можна під час рушання з місця, воно повинно бути плавним, як назад, так і вперед.