Випробування вживаного автомобіля перед купівлею

   Купуючи вживаний автомобіль на базарі, покупцю бажано брати з собою спеціаліста. Але якщо такої можливості нема, тоді варто хоча б запастись базовими навичками по правилам вибору не нового автомобіля:

КУЗОВ

Вузол/Деталь              Коментар
Зазори навколо дверей             Однакові (нема перекосів стійок в результаті ДТП)
Бампер та стійки             Тріщини та перекоси (наслідки ударів при ДТП)
«Не битий»             Потрібно бути спеціалістом
Корозія             «Крапки» та плями іржі на кузові
Пороги             Простукати всі пороги (дуже уважно)
Антикор             Нема сколів, відлущень та «бульбашок»
Багажник             Нема іржі знизу на дверях багажного відділення
Амортизатори             Розгойдати автомобіль (повільне повернення у вихідне положення)
Кронштейни розтяжок             Цілісність (нема тріщин), відсутність слідів роботи зварювальним апаратом.
Запаска             Наявність та стан
Багажник             Відколи фарби, іржа під килимком

САЛОН

Вузол/Деталь       Коментар
Під килимком       Нема вологи та слідів корозії
Салонне опалення (пічка)       Підтікання тосолу (в низу пічки), робота регуляторів
Кран опалення       Нема підтікання, робото здатність
Сидіння       Знос самих сидінь (під чохлами), регулятори
Ручне гальмо       Перевірити в дії (3-5 клацань – тримає)
Склопідйомники       Переднє та заднє – перевірити в дії
Кнопки перемикача  
Двірники та промивач скла  
Клаксон (сигнал)  
Світлові прилади       Фари, ліхтарі, поворотними
Магнітола + колонки  

ПІД КАПОТОМ

Вузол/Деталь    Коментар
Номери вузлів    № кузова, двигуна, VIN код, тип двигуна
Стійка під фарами    Нерівності - це можуть бути наслідки аварії
Підтікання масла на двигуні    Кришка, головка БЦ, патрубки та ін..
Потьоки на КПП    Такого не повинно бути
Масло в двигуні    Колір, текстура, марка (виробник)
Мало в КПП    Колір, марка (виробник)
Двигун    В роботі – звук, шуми
Тосол    Колір (в ідеальному стані блакитний), іржа (жовтий колір)
Блок комутації    Загальний стан, окислення контактів
Головний гальмівний циліндр    Підтікання рідини, її рівень
Рульове управління    Посмикати рульові тяги (в ідеалі – жорстке кріплення)
Ремені ГРМ та генератора    Ремені ГРМ та генератора Рівень зносу, на тяжіння
Заслонки в карбюраторі    Їх справність (Підсос + акселератор)
Свічки    Викрутити та перевірити гнізда (цілісність різьби)
Компресія    В середньому по циліндрам не більше 1 (а краще якщо 0,5)
Акумулятор    Покрутити стартером біля 30 секунд – 1 хвилину (кілька разів)
Сигналізація + ЦЗ    Перевірити як працюють

ВИПРОБУВАННЯ В ДІЇ

Вузол/Деталь    Коментар
Вакуумний регулятор    Натиснути на гальмо та завести двигун – педаль «пливе»
Двигун    Робота двигуна на ходу
Холостий хід    Різко натиснути на газ та відпустити
Щеплення    Сторонні шуми, не «веде»
Педалі    Педалі Вільний хід та ін..
Гальма    Юзом – не ведеться машина (рівномірно схоплюється)
Гальма    Шуми, скреготання при гальмуванні
Гальма    В русі не тримати руль та гальмувати – не ведеться
Схід/розвал    Під час руху автомобіль не повинен зїзждати в сторону
Генератор    Напруга в мережі 13,0-14,4 Вольт
КПП    Не вилітають передачі, вмикаються тихо
КПП    Нагрівання в роботі – низький рівень масла в КПП
Пічка    Перевірити в роботі
Вентилятор радіатора    Час спрацьовування; Незначний шум в салоні
Робоча температура    Термостат, датчики та ін..
Глушник + приймальна труба    Витікання вихлопу (запах вихлопу), іржа, шуми
Гальмівна система    Ретельно перевірити! Підтьоки, знос, та ін..