Вживане авто легше купити взимку

   Попит на малолітражні машини на авто ринках в холодну пору традиційно знижується. Вважається, що зимою більш в пошані автомобілі з повним приводом. Саме тому цим потрібно скористатись тим, хто хоче купити малолітражний автомобіль.

   Що ж пропонує сьогодні ринок вживаних вітчизняних автомобілів з колісною формулою 4х2 в сегменті до 4500 доларів. Зазвичай попит на такі машини помітно активізується весною, напередодні дачного та відпускного періодів. Але варто мати на увазі, що саме на цій хвилі продають за хороші гроші «вбиті» за зимових дорогах автомобілі. Саме за цією причиною вживані автомобілі краще купувати на початку зими. Перший шлях – купівля машини у знайомих. В цьому випадку є можливість отримати більш-менш достовірну інформацію про стан машини, її минуле, стан, пробіг.

   Ринок являється дуже ризикованою зоною пошуку, тут можна купити зовсім чисту, чесну машину з хорошими характеристиками. При цьому, тут можна придбати і «темну конячку», особливо якщо йде мова про верхній ціновий сектор. Обмежений для прийняття рішення час, блиск ретельно відполірованого кузова, різноманітні хитрощі продавців, а також велике бажання покупців купити собі автомобіль. Все це може бути на заваді логічним та раціональним діям покупців, як результат, вони можуть прийняте необдумане рішення.

   Але, ринок дуже зручний як «тренувальний полігон» для відпрацювання навиків огляду машин та пошуків різноманітних дефектів.

  І нарешті, періодика, яка публікує інформацію про продаж автомобілів. Відкривши будь-який номер газети приватних оголошень, можна відшукати тисячі пропозицій по продажу машин того чи іншого діапазону цін та марок. Більшість з них, якщо вірити надрукованому, знаходиться «чудовому», «дуже хорошому» чи «хорошому» стані, також багато є автомобілів, які знаходяться в «ідеальному» стані. На скільки така інформація відповідає дійсності – все це можна буде з’ясувати в процесі багато чисельних зустрічей з продавцями та в процесі оглядів авто. Дуже часто зовнішністю прекрасного, відполірованого автомобіля ховається багато різноманітних проблем, які ляжуть великими витратами на плечі нового власника.

  Кузов слід оглядати тільки при денному освітленні, заздалегідь слід запитати у власника дозволу ретельно перевірити резинові ущільнювачі. Частіше за все на таке прохання або дають добро, або відразу скидають ціну. Слабкими місцями «зубил» (сімейство ВАЗ-2109) – місця під ущільнювачами скла, краї крил, місця стиків передніх стійок з дахом, арки коліс, п’яті двері та пороги. Відкрийте багажник, загляньте під пластикові ковбики, бокові пластмасові панельки, чи все там гаразд.

   Іржа на рівних поверхнях, на стиках – наслідки подряпин, ударів та інших фізичних впливів. Не грамотне рихтування та фарбування, передпродажна підготовка видають себе досвідченому оку. Навіть наїзд на бардюрний камін може залишити слід.

   Жорсткість кузова зрозуміти набагато складніше, загляньте під машину, краще це робити на підйомнику чи на ямі, адже там легше побачити різноманітні негаразди з кузовом.

   Двигун повинен завестись відразу, не має значення холодний він чи гарячий. Також при відкриванні капоту від мотору не повинно йти запаху бензину. Не буде лишнім заїхати на найближче СТО та перевірити компресію, це 10 хвилин часу та 20 гривень затрат. Обов’язково прислухайтесь до роботи мотору під час руху автомобіля, якщо там чутно свист, значить є проблеми з помпою, або не достатньо натягнутий ремінь.

  П’ятиступінчаті «коробки» вазівських моделей страждають на проблеми ввімкнення першої передачі, а також до цього долучається «музика» механізмів. Але якщо «хрускотить» задня передача, а модель вам кинулась в око, то від покупки не варто відмовлятись. Є дуже багато автомобілів, які з такою проблемою їздять роками і це не створює для них великих проблем.

   Дуже добре автомобіль перевіряти в русі, подивіться, як машина зупиняється, який вільний хід педалі, коли гальма «схоплюють». Якщо під час гальмування присутня вібрація – тоді треба перевірити стан гальмівних дисків, барабанів та колодок. Обов'язково слід перевірити стан гальмівних шлангів, магістралей, працездатність гальмівних циліндрів та вакуумного підсилювача. Все електричне повинно вмикатись, запалюватись, повертатись та бібікати, ну а стартер повинен впевнено крутити колін вал.

  Досить часто на вживаних автомобілях турбує лампа зарядки акумулятора. Справа в тому, що за десятки тисяч пробігу волога та сіль погано впливають на реле-регулятор напруги та на діод ний міст генератора.

   На кінець, спробуйте покермувати автомобілем на площадці – нічого не чутно? Якщо так, тоді це треба уточнити у покупця, але скоріше за все це серйозна проблема та привід відмовитись від автомобіля.

   Вибір вазівської «класики» крім звичайних тестів на «битість-покрашеність» має свої особливості. Килимове покриття в салоні повинно бути достатньо чистим, ущільнювач дверей – рівним, сидіння – не деформованими. Якщо пробіг прийнятний, а це 40-50 тисяч кілометрів), накладки на педалях газу, гальм та щеплення повинні бути цілими. Якщо написи на кнопка в салоні автомобіля сильно стерті, тоді пробіг автомобіля явно занижений.

  Якщо ж все натякає на те, що у автомобіля дійсно невеликий пробіг, тоді можна і далі продовжувати огляд. Як і з випадком передньопривідного авто, оцінюємо стан двигуна, рульового управління та трансмісії. Особливості заднього приводу потребують «прослуховування» на ходу редуктора заднього мосту – він не повинен ніякими звуками говорити про себе. Хрестовини кардана не повинні «цокати» коли автомобіль рушає, або коли проходить перемикання передач. Слід звернути увагу, що підшипники ступить, а також щеплення не повинні гудіти на ходу.

   У випадку вибору вживаної «Волги», то тут специфіка робиться за принципом – «був би кузов в порядку, а все решта лікується». На такому автомобілі слід спочатку проїхатись та послухати чи нема ніде стуку.

   Взагалі автомобілі варто купувати не старше 2001 року випуску, адже саме тоді на ГАЗі почала працювати імпортна фарбувальна лінія. Уважно перегляньте двигун.

   Якщо він підозріло чистий, тоді або від покупки варто взагалі відмовитись, або більш ретельно оглядати автомобіль. Рульове управління при енергійних гойданнях не повинно стукати. Не вітаються скрипи та стуки під час поперечного та вертикального розгойдування автомобіля.

   Стан кузова можна оцінити на ямі або піднявши автомобіль домкратом до моменту, коли колеса відірвались від землі. Якщо дверцята автомобіля відкриваються при додаванні суттєвих зусиль, тоді кузов втратив свою жорсткість. Особливо слід звертати увагу на те, як себе веде автомобіль на дорозі на високій швидкості – якщо самостійно хоче змінити смугу руху – в найближчому майбутньому прийдеться проводити заміну передньої підвіски.