Як купити вживаний автомобіль? Частина 2

   Прогрійте двигун, якщо в автомобілі є в наявності вентилятор охолодження радіатора, дочекайтесь коли він ввімкнеться, а також зверніть увагу через який проміжок часу він виключиться. Якщо це відбулося, значить система терморегулювання працює.

   Різко та повністю натисніть на педаль газу. Після такої процедури двигун повинен здригнутися та різко, без перебоїв чи стуку, набрати обороти. При зниженні обороті двигун здригатись не повинен. Повільно розкрутіть двигун до 3000 обертів на хвилину і різко відпустіть педаль газу. Затухання обертів теж не повинно супроводжуватись здриганням двигуна.

  Коли двигун почне працювати на холостих обертах, ввімкніть мотор опалення салону, фари, натисніть на гальмо, поставте ручку управління автоматом в положення «D» та різко поверніть руль до кінця праворуч, а потім ліворуч. При цьому двигун не повинен заглухнути. Під час проведення всіх цих операцій ваш помічник повинен слухати чи не з’явились в роботі двигуна додаткові шуми.

   В обов’язковому порядку слід перевірити задимленість вихлопних газів, під час роботи двигуна на холостому ходу диму майже не видно. При збільшенні обертів дим повинен з’являтись, але він повинен бути блідо-сизого кольору. Якщо дим має чорний колір, значить є несправності паливної системи, синій колір диму являється ознакою попадання масла в камеру згоряння. Якщо ж дим дуже густий та білий – в камеру згоряння попадає вода або тосол. Коли на вулиці зима, мороз, колір диму не завжди являється показником роботи двигуна та його справності.

   В обов’язковому порядку відшукайте номер двигуна. Зазвичай, за два інтервали до номера набита марка двигуна. Номер та марку двигуна інколи позначають на інформаційній табличці на задній чи передній панелі двигуна.

   Запустіть двигун та почекайте 10-15 секунд, заглушіть двигун та знову ввімкніть запалювання. Якщо лампочка аварійного зниження тиску масла загорілась відразу – двигун зношений. У хорошого двигуна високий тиск масла тримається в системі до 5 секунд.

  При ввімкненому двигуні почергово вмикайте різноманітні режими роботи коробки передач, ніяких змін в шумовому фоні не повинно відбуватись.

   Тепер, коли перевірка двигуна закінчилась, вийміть розстелену раніше газету, якщо на ній з’явилась хоч одна капля масла, двигун потребує якогось ремонту. Подальший огляд слід проводити на сухому асфальті. Будь-який автомобіль (крім великих та з малим об’ємом двигуна), з двома пасажирами, якщо різко зрушити з місця, повинен провернути колеса на місці. Якщо ви перевірите здатність автомобіля на таке, тоді ви переконаєтесь, що зчеплення знаходиться в задовільному стані.

   Для того, щоб перевірити стан приводу передньоприводного автомобіля, слід повернути колеса до упору (як ліворуч, так і праворуч), а далі різко зрушити з місця (на підйомі). Якщо привод в доброму стані, ви не відчуєте ніякого клацання або інших звуків.

  Спробуйте ввімкнути та вимкнути всі кнопки в салоні автомашини, покрутити всі ручки, запитати їх назви та призначення. Ввімкніть радіоприймач та налаштуйте його на частоту, на яких нема ніяких радіостанцій. Ввімкніть двигун, потім його вимкніть, при цьому в динаміках не повинно бути ніяких шумів.

   Зверніть увагу на панель приладів, всі аварійні лампочки повинні бути на місці.

   Використовуючи свою вагу похитайте кожен кут автомобіля, машина не повинна хитатись повторно сама, якщо це сталось, значить амортизаційна система не зовсім справна. Також під час цієї процедури не повинно бути ніяких стуків.

   Загляньте під машину, зверніть увагу на сліди масла під мотором або під заднім мостом, поверхня під автомобілем повинна бути суха. Подивіться, чи нема потьоків в амортизаторах, чи цілі резинові відбійники. Особливу увагу слід звернути на пильовики приводу коліс та рульового управління. На них не повинно бути тріщин чи розводів.

  Порівняйте відстань між кромкою крила та протекторами колеса автомобіля, скрізь вона повинна бути однаковою. Цей спосіб дасть можливість перевірити на скільки просіли ресори та пружини.